Interesse?
Laat ons contact met je opnemen.
Trots! Een van de grootste snoep fabrikanten van Nederland (en haar zusterbedrijven), streeft naar gezonde en gelukkige klanten en medewerkers. Dat dragen ze actief uit en is voelbaar binnen de organisatie. Ik mag hieraan al een aantal jaren vanuit FitzCompany mijn bijdrage leveren. Ik doe dit vanuit mijn expertise en ter ondersteuning van hun Health en Wellbeing afdeling en strategie.
Het is, zeker gezien de huidige uitdagingen, in de levensmiddelenindustrie branche, enorm belangrijk om medewerkers duurzaam inzetbaar te maken en natuurlijk ook te houden. Makkelijk is dit niet, een uitdaging!
Onder het motto: “To create a safe and healthy work environment where millions want to join, stay and grow” bevordert mijn klant wereldwijd het gezond en veilig werken.
Een onderdeel van deze strategie is de Health&Wellbeing strategie:
Mede door de projecten die we de afgelopen jaren samen gedaan hebben, hebben wij een start gemaakt en doorgepakt om deze strategie zichtbaar te maken en de actiegerichtheid van de medewerkers te bevorderen door daadkrachtig interventies en acties aan te bieden en in te zetten. Uiteraard na een gedegen vooronderzoek, passend en aansluitend bij de organisatie en de betreffende doelgroepen.
Denk bijvoorbeeld fabrieksmedewerkers die werken in ploegendiensten, het is een uitdaging hoe zij dit leren combineren met gezond leven en werken. Of denk aan het vergroten van de mentale veerkracht van de hoog opgeleide medewerkers van research & development. Maar ook het letterlijk in beweging krijgen van groepen medewerkers door het organiseren van beweegchallenges, waarna je plotsklaps het hele bedrijf al bellend en overleggend rondom het gebouw tegenkomt. Leidinggevenden die deze aanpak omarmen gaan hun medewerkers actief stimuleren om gezonde keuzes te maken.
Eigenlijk hebben we al meerdere malen de verschillende fases van onze Fitzijn aanpak doorlopen, van onderzoek, bewustwording, advisering, uitvoering (van zowel groeps- als individueel aanbod), tot en met activatie en evaluatie. Met bijstellen en daarop doorpakken voor de volgende ronde als vervolg. We hebben zo een beweging op gang gebracht, waarbij steeds geëvalueerd wordt hoe de organisatie en het individu ervoor staan en welk effect een interventie heeft gehad.
Medewerkers voelen zich veilig en gaan aan de slag met hun uitdagingen en de werkgever stimuleert dit. Top-down werken en bewustwording creëren door het betrekken van de directie/leidinggevenden in het geheel zijn daarbij van groot belang voor het dragen van het vitaliteitsbeleid, het bepalen van de communicatie en het laten slagen van de interventie(s). Samen gaan we voor het duurzaam inzetbaar maken van de medewerkers, waarbij de focus ligt op bewustwording en eigen regie. Het proces verloopt dus van ziekte en verzuim, naar gezondheid en gedrag.
Voor ons is het de kers op de taart dat we onderdeel uit mogen maken van de meer jaren strategie op het gebied van Health & Wellbeing bij deze klant.
Samen aan de slag met de juiste balans tussen mens en organisatie, tussen persoonlijk Fitzijn en organisatie Fitzijn, op een manier die past bij de organisatie en aansluit bij de betreffende doelgroep. Hoe mooi is het om voor een internationaal bedrijf te mogen werken dat in de top 3 staat van “Great place to work” en wij daar structureel ons steentje aan mogen bijdragen.
They care and so do we!
Laat ons contact met je opnemen.
De volgende diensten hebben wij (onder andere) bij deze klant ingezet: