Interesse?
Laat ons contact met je opnemen.
Wij kunnen trots zijn op onze samenwerking met een grote verzekeraar die zowel voor haar eigen werknemers, als voor haar klanten vitaliteit hoog in het vaandel heeft staan. We hebben samen twee projecten bij klanten gedaan waarbij de implementatie nu ook bij de eigen medewerkers gaat plaatsvinden.
Onze opdrachtgever, de verzekeraar, had behoefte aan een werknemers propositie die aansluit bij de wensen van werknemers in lijn met de risico’s van werkgevers.
FitzCompany heeft voorgesteld om eerst in kaart te brengen waar de werkgever echt behoefte aan zou hebben. De opdrachtgever had hiervoor al een bureau ingeschakeld. De rapportage van dit bureau hebben wij bestudeerd en meegenomen in de uitwerking van ons plan. Daarnaast hebben wij onderzocht wat deze werkgever op dit moment al doet en wat uiteindelijk de lange termijn doelen zijn. Wij hebben een groep werknemers betrokken in onze uitwerking. Middels gestructureerde interviews hebben we zo de echte behoefte in beeld kunnen brengen en de wensen geïnventariseerd. Later in het proces hebben we ditzelfde gedaan bij klanten van deze verzekeraars. Ook hier hebben we de eerste versies getoetst in een klantenpanel. Hierdoor creëerden we optimale betrokkenheid van alle belanghebbenden in dit omvangrijke project.
Met al deze uitkomsten hebben wij een advies uitgebracht met daarin de mogelijkheden opgenomen die zijn gekoppeld aan de doorlooptijd en het budget dat als kader was meegenomen. Wij hebben een fasering voorgesteld die het mogelijk maakt om al snel tot een succesvolle implementatie te komen. Vervolgens hebben we ervoor gekozen om in een co-creatie telkens uit te breiden, zodat het levend blijft. We hebben ook een advies gegeven over de introductie, communicatie en activatie bij de uitvoer van het plan zodat het ook echt gaat werken.
Ook de overige aanbieders van interventies bij deze verzekeraar zijn inmiddels enthousiast omdat wij ook hen het platform kunnen bieden. En we elkaar versterken. Wij sluiten naadloos aan bij alles wat er al is en zorgen dat het op het lijf van de medewerkers is geschreven.
Inmiddels staat er een mooi FitzMe-portal waarin de werknemer een eigen profiel opbouwt en het dus steeds persoonlijker wordt. Binnen het portal zijn alle interventies, van verzuim tot vitaliteit, toegankelijk. Werknemers kunnen een coach voor ieder specifiek leefstijlthema vinden of een online-module starten als daar aanleiding voor is. Want in overleg met de opdrachtgever is er een duidelijke lijn gekozen. Online waar het kan, offline indien nodig. In de praktijk betekent dat bijna altijd een blended coaching model wat volgens ons ook het beste werkt.
Omdat het echt een co-creatie is en we een langere termijn samenwerking hebben, streven we als partners hetzelfde doel na. En krijgen dus ook energie van het gezamenlijke resultaat wat we halen. Super!
Laat ons contact met je opnemen.
De volgende diensten hebben wij (onder andere) bij deze klant ingezet: