preloader image of the website
preloader image of the website
Select Page

Maatwerkportal voor multinational

 

Een van de eerste portals waar wij trots op zijn, hebben wij neergezet bij een grote multinational. Wij raakten in gesprek over het online faciliteren van de werknemers op het gebied van vitaliteit en gezondheid.

De vraagstelling van deze multinational was duidelijk. Onze klant wil voorloper zijn op vitaliteitsgebied en als goede werkgever dit mogelijk maken voor hun werknemers en ook hierin de wensen tegemoet komen van de OR. Ze willen graag de medewerkers eigen regie geven over zijn/haar gezondheid. Hierbij is het bijkomend voordeel dat een reductie van het ziekteverzuim te verwachten zal zijn, maar dit is niet de kern van het gebruik van de portal.

Wij hebben geleerd dat activatie een continue proces waarbij werknemers betrokken moeten zijn

FitzMe Portal

De FitzMe Portal is gekoppeld aan het HR portal. Op de FitzMe Portal vinden medewerkers informatie over volgende thema’s: bewegen, energie, voeding, rust en ontspanning. Alles leefstijl thema’s komen terug, ook zingevingsthema’s werkgeluk, passie en inspiratie in werk, samenwerken, mantelzorg enz. Dit werd aangeboden in de vorm van een mooie mix van:

  • tests en vragenlijsten
  • programma’s
  • coaching

Offline modules

Naast alle online modules is de werknemers ook off line begeleiding geboden. In het medisch contactcenter waarbij werknemers hun vragen konden stellen via mail en telefoon aan leefstijlcoaches en verpleegkundigen.

Samen met corporate communicatie afdeling heeft FitzCompany een plan uitgedacht over lancering, met mooie aansprekende banners online en offline, trapstickers, aankondigingen via nieuwsbrieven en HR sessies.

Vitaliteitspunten verdienen en uitgeven

Wanneer je alleen online communiceert weten we dat een online portal na de lancering en de eerste piek in bezoekersaantallen qua aangroei na verloop van tijd afneemt. Een grote uitdaging en behoeft aan veel aandacht en activering vanuit het bedrijf zelf en vanuit FitzCompany.

Met behulp van de FitzCompany adviseur die samen met een medewerker HR, 2-wekelijkse topics plaatste op de portal hielden we de medewerkers beter aangehaakt. Hiervoor werd een jaarlijkse thema kalender opgezet, o.a. gebaseerd op landelijke thema’s (denk aan Stoptober of de week van de stress)

Het levend houden van een portal verdient dus heel veel aandacht. Wij hebben geleerd dat activatie een continue proces waarbij werknemers betrokken moeten zijn.

Coachingstrajecten bij docenten onderwijs

Bij de docenten van deze hoger onderwijs instelling...

Gezondheidsweek bij grote zorgaanbieder

Op verzoek van een intermediair hebben we in...

Grootschalig PMO bij opleidingsinstituut

Voor een van de grootste opleidingsinstituten van...

PMO onderzoek bij verschillende distributiecentra

Voor een van de grootste supermarktketens van het...

Totaalaanbod vitaliteitsdiensten voor zorgverzekeraar

Voor een grote zorgverzekeraar hebben we een project...