Interesse?
Laat ons contact met je opnemen.
Een van de eerste portals waar wij trots op zijn, hebben wij neergezet bij een grote multinational. Wij raakten in gesprek over het online faciliteren van de werknemers op het gebied van vitaliteit en gezondheid.
De vraagstelling van deze multinational was duidelijk. Onze klant wil voorloper zijn op vitaliteitsgebied en als goede werkgever dit mogelijk maken voor hun werknemers en ook hierin de wensen tegemoet komen van de OR. Ze willen graag de medewerkers eigen regie geven over zijn/haar gezondheid. Hierbij is het bijkomend voordeel dat een reductie van het ziekteverzuim te verwachten zal zijn, maar dit is niet de kern van het gebruik van de portal.
De FitzMe Portal is gekoppeld aan het HR portal. In de FitzMe Portal vinden medewerkers informatie over volgende thema’s: bewegen, voeding, stress management, slapen, roken. Maar na verloop van tijd zijn zingevingsthema’s toegevoegd zoals bijvoorbeeld werkgeluk, passie en inspiratie in werk, samenwerken, mantelzorg enz. Dit werd aangeboden in de vorm van een mooie mix van:
Naast alle online modules is de werknemers ook off line begeleiding geboden. In het medisch contactcenter waarbij werknemers hun vragen konden stellen via mail en telefoon aan leefstijlcoaches en verpleegkundigen.
Samen met corporate communicatie afdeling heeft FitzCompany een plan uitgedacht over lancering, met mooie aansprekende banners online en offline, trapstickers, aankondigingen via nieuwsbrieven en HR sessies.
Door
Berry Mortier
Adviseur FitzCompany
De werknemers konden door gebruik te maken van de portal persoonlijke vitaliteitspunten ‘verdienen’ die vervolgens gebruikt konden worden voor het kopen van online vitaliteitsworkshops. Dit zorgde vervolgens weer voor extra traffic op de portal.
Een nadeel van alleen een online portal was dat na de lancering en de eerste piek in bezoekersaantallen het verkeer op de portal afnam. Alleen online communiceren is een grote uitdaging en behoeft veel aandacht en activering vanuit het bedrijf zelf en vanuit FitzCompany. Met behulp van een consultant vanuit FitzCompany die samen met een medewerker HR, 2-wekelijkse topics plaatste op de portal hielden we de medewerkers beter aangehaakt. Hiervoor werd een jaarlijkse thema kalender opgezet, o.a. gebaseerd op landelijke thema’s (denk aan Stoptober of de week van de stress)
Het levend houden van een portal verdient dus heel veel aandacht. Wij hebben geleerd dat activatie een continue proces waarbij werknemers betrokken moeten zijn.
Laat ons contact met je opnemen.
De volgende diensten hebben wij (onder andere) bij deze klant ingezet: